четвртак, 12. април 2018.

Предлог за унапређење образовања: Чести кратки правописни диктати

У јавности се све више говори о елементарној неписмености наших ученика и студената, а неретко и факултетски образованих људи.

Постоје иницијативе да се уведу додатни часови српског језика у школе и на факултете. Министарство се правда недостатком средстава за реализацију такве идеје. Може ли се нешто учинити коришћењем оного што већ имамо?

ПРЕДЛОГ: Чести кратки правописни диктати који се не морају оцењивати 

Метод (за наставнике српског/учитеље/разредне старешине/родитеље):

1) На почетку године тражите да ученици донесу посебне свеске за диктат које ће стајати у школи. Овим ће се уштедети на времену око тражења свезака и ученици ће имати све диктате на једном месту.
2) Објасните ученицима да није "кул" правити правописне грешке. Има ефекта када им укажете кроз шалу како на то може да гледа потенцијална симпатија-:) Реците и да је у реду сада, док уче,  праве грешке, и да нећете толерисати никакво ругање. Нагласите да се ни Ви нисте родили научени.
3) Нека редар  пред сваки час српског језика подели свеске за диктат и провери да ли сви имају оловке. Искористите прве минуте часа да издиктирате неколико реченица у којима ученици најчешће греше.
4) Проверите правопис на табли. Ученици могу кориговати сами свој текст или разменити свеске са другом из клупе.
5) Нађите начина да вежба буде забавна (нпр. реченице могу да буду смешне, вицеви, познати цитати, итд)
6) На крају године, похвалите ученике за труд и напредак ма колико мали био. Мотивисаћете их да буду још бољи.

Ове вежбе се могу користити као "загревање" на сваком часу и не морају одузети више од неколико минута.

РОДИТЕЉИ МОГУ  НА СЛИЧАН НАЧИН ПРАКТИКОВАТИ ПРАВОПИСНЕ ДИКТАТЕ КОД КУЋЕ.


Нема коментара:

Постави коментар