Želite da najpre dobro govorite i razumete engleski, a da kasnije razvijate veštine pisanja i čitanja? Ne planirate da budete profesor engleskog ili prevodilac? Ako klimate glavom, ovaj tekst je za Vas.
Ukoliko razumete engleski jezik a niste zadovoljni svojom
veštinom govora, niste izolovan slučaj. To se dešava iz više razloga, od kojih
su neki:
-
učili ste engleski samo u školi i verovali ste
da je to dovoljno;
-
upisali ste kurs engleskog i napustili
ste ga jer niste bili zadovoljni brzinom i sadržajem kursa;
-
niste bili motivisani da ga učite, tj. engleski
za Vas nije imao lični značaj;
-
pokušavali ste sami, ali niste imali dovoljno
discipline da održite ritam rada.
Da bi naredni pokušaj učenja bio delotvoran, samo uradite
suprotno i verujte u suprotno ☺
Formalno obrazovanje nije najbolje
mesto za usvajanje bilo kakve veštine. Da bi ste nešto zaista savladali,
potrebna je sloboda da se greši. Što više grešite u školi, to Vam je niža
ocena. Nije čudno što niste razvili veštinu govora u školi. Više o
„školskom“ engleskom pročitajte ovde: Da
li engleski može da se nauči u školi?
Rezultati ulaznog pismenog testa
(koje neke škole jezika uzimaju kao jedini pokazatelj nivoa
znanja) nisu merilo veštine govora. Test može pokazati da je Vaš nivo engleskog
za početni kurs,a da Vi znate mnogo više. Profesor engleskog koji
razume proces učenja znaće kako da za relativno kratko vreme aktivira Vaše
pasivno znanje i to će dovesti do fluentnosti u govoru. Za tako nešto nisu
potrebni udžbenici, nije potrebno da deklamujete glagol to be u
sadašnjem vremenu, da dosledno dodajete nastavak – (e)s na treće lice jednine
glagola u Present Simple li da razlikujete pridev od priloga. To je važno, ali
ne za onog ko nema fluentnosti u govoru ni u osnovnoj komunikaciji. Kada moj student ne govori tečno engleski, dobija od mene najpre kratke aktuelne i zanimljive tekstove i spisak najpotrebnijih fraza i reči za naše ljude za opštu komunikaciju. Nema eksplicitne gramatike, odmah pričamo. Učite da vozite bicikl tako što ga VOZITE, a ne tako što učite O BICIKLU. Tako je i sa jezikom. Paradoksalno, što god se manje insistira na tačnosti govora, to učenik tačnije
govori (zadovoljan svojim komunikativnim veštinama koje ulivaju novo
samopouzdanje). "Poliranje" se radi nakon završenih osnovnih radova.
Radite na unutrašnjoj motivaciji
za učenje. Ona znači mnogo više od nametnute potrebe ili želje za znanjima i
veštinama. Razmišljajte na koji način bi znanje engleskog moglo da Vas promeni
na bolje kao ličnost. Da li biste bili komunikativniji, da li biste imali više
samopouzdanja, na primer? Imajte stalno na umu razloge do kojih ste došli. Ako
nema unutrašnje motivacije za učenje jezika, samo uzalud trošite novac i vreme.
Angažujte profesora engleskog uz
kog ćete zavoleti engleski jezik i steći disciplinu da samostalno unapređujete
svoj govor putem interneta.
Milena Mićić (O autoru )
Čekate bebu ili imate dete od tri godine ili manje? Želite li da Vam dete bude dvojezično još u detinjstvu? Pročitajte i: Zašto rana dvojezičnost i kako do nje?
Нема коментара:
Постави коментар