Želimo da imamo veću slobodu pri određivanju novčane nadoknade za naš posao? Želimo li mnogo veći uticaj na nastavni proces? Želimo da biramo učenike sa kojima ćemo raditi?
Sjajno, okrenimo se informalnom (npr. privatni časovi) ili neformalnom obrazovanju (organizovani kirsevi)!
Međutim, formalno obrazovanje, nažalost, nije tako fleksibilno jer (između ostalog) uključuje ogroman broj ljudi i više strana koje imaju svoje interese. NPP nam šalje Ministarsvo. Uslovi rada su uglavnom gori od onih u neformalnom i informalnom obrazovanju. Formalno obrazovanje je namenjeno učenicima i studentima koji dolaze sa različitim početnim znanjima, motivacijom, životnom pričom, itd. Dakle, ono postoji zbog svih tih učenika i studenata. Dalje, da se izrazim "zapadnjački", novac kojim se isplaćuju plate nastavnika u formalnom obrazovanju potiče i od naroda koji plaća porez (među kojima su i mnogi roditelji i studenti). Stoga, mesto u formalnom obrazovanju trebalo bi da ima profesionalac koji je:
- zadovoljan svojim životnim izborima i zrači optimizmom (generalno, niko to ne može biti stalno)
- voli i ima razumevanje za đake i studente koji nisu uvek na časovima zato što to žele,
- stalno radi na usavršavanju svoje ličnosti, te deluje inspirativno na svoje đake i studente,
- kritički posmatra svoj rad i unapređuje ga kako bi bio delotvorniji,
- veruje u celoživotno učenje koje uključuje i neformalno i informalno obrazovanje,
- razume svoje mesto u kompleksnom sistemu formalnog obrazovanja.
Sjajno, okrenimo se informalnom (npr. privatni časovi) ili neformalnom obrazovanju (organizovani kirsevi)!
Međutim, formalno obrazovanje, nažalost, nije tako fleksibilno jer (između ostalog) uključuje ogroman broj ljudi i više strana koje imaju svoje interese. NPP nam šalje Ministarsvo. Uslovi rada su uglavnom gori od onih u neformalnom i informalnom obrazovanju. Formalno obrazovanje je namenjeno učenicima i studentima koji dolaze sa različitim početnim znanjima, motivacijom, životnom pričom, itd. Dakle, ono postoji zbog svih tih učenika i studenata. Dalje, da se izrazim "zapadnjački", novac kojim se isplaćuju plate nastavnika u formalnom obrazovanju potiče i od naroda koji plaća porez (među kojima su i mnogi roditelji i studenti). Stoga, mesto u formalnom obrazovanju trebalo bi da ima profesionalac koji je:
- zadovoljan svojim životnim izborima i zrači optimizmom (generalno, niko to ne može biti stalno)
- voli i ima razumevanje za đake i studente koji nisu uvek na časovima zato što to žele,
- stalno radi na usavršavanju svoje ličnosti, te deluje inspirativno na svoje đake i studente,
- kritički posmatra svoj rad i unapređuje ga kako bi bio delotvorniji,
- veruje u celoživotno učenje koje uključuje i neformalno i informalno obrazovanje,
- razume svoje mesto u kompleksnom sistemu formalnog obrazovanja.
Нема коментара:
Постави коментар